انتشار جدیدترین نسخه نرم‌افزار دستور

نسخه جدید نرم‌افزار دستور ۲.۵.۱ شامل بروزترین مجموعه قوانین و مقررات تنقیح شده حقوقی و کیفری منتشر شد.

به گزارش مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، جم مدیر پروژه دستور گفت: همان‌طور که وعده داده شده بود، با تمهیدات پیش‌بینی شده در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه فاصله به‌روزرسانی نرم‌افزار «دستور» کاهش یافته و کاربران می‌توانند هر چه سریع‌تر به آخرین نسخه نرم‌افزار که حاوی آخرین تغییرات قوانین و مقررات خواهد بود دسترسی پیدا کنند.

جانشین سرپرست پژوهشکده آمار و فناوری اطلاعات پژوهشگاه قوه قضائیه افزود: ۹۰ قانون و مقرره مانند بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های جدید قوه قضائیه به محتوای قبلی نسخه جدید اضافه گردیده است و همچنین در بیش از ۵۰ قانون و مقررات قبلی نیز آخرین اصلاحات و تغییرات اِعمال شده است که می‌توان به قانون صدور چک اشاره کرد که اصلاحات مصوب ۱۳۹۷.۸.۱۳ مجلس در آن آمده است.

وی افزود: با توجه به این که آگاهی و دسترسی به قوانین و مقررات مربوط به جامعه ایثارگران از مشکلات این قشر شریف بود، تلاش گردید بخش اعظم قوانین و مقررات تصویب شده و همچنین آراء هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مرتبط با ایشان به کتابخانه دستور اضافه شود و می‌توان گفت نرم‌افزار دستور از این حیث جامع‌ترین مجموعه قوانین و مقررات عرضه شده است.

جم تصریح کرد: با توجه به علاقه و نیاز کاربران، نسخه‌ای از برنامه قرآن همراه با ترجمه و جستجو به امکانات برنامه اضافه شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به استقبال و رضایت کم‌نظیر کاربران فضای مجازی از برنامک اندروید «دستور» هم اینک نسخه ۲ آن با قابلیت‌های بیشتر از جمله بهبود رابط کاربری، امکان پشتیبان‌گیری و بازنشانی حاشیه‌ها و علامت‌گذاری‌های کاربر با همان محتوای نسخه ۲.۵ کتابخانه ویندوز جهت استفاده کاربران آماده شده است که به‌زودی از طریق مارکت‌های معتبر اندروید عرضه خواهد شد.

به نقل از ( باز نشر از) پرتال جامع قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران.